Gabriel,
O JW Marriot localiza-se no km 14,5 da zona Hotelera. Eu li que o mar é mais calmo entre os km 8 e 9. Tenho 2 dúvidas: 1) Mesmo me hospedando no JW Marriot, eu terei acesso ao trecho da praia com mar mais calmo? 2) Existe alguma estrutura de atendimento independente que ofereça comes e bebes aos banhistas, que não sejam hóspedes do hotel em frente ao trecho?
Giuliano.
Onde se hospedar em Cancún: JW Marriott Cancún Resort & Spa
- falandodeviagem Mensagens: 19835 Administrador
Giuliano,
A praia é pública. Normalmente não há muito controle sobre quem entra ou sai dos hotéis, então na teoria você pode tentar entrar por algum deles. O mar em frente ao JW pode ser calmo ou mais forte, depende do dia. Eu não iria para outro local da Zona Hotelera apenas por causa do mar.
Playa del Carmen tem o mar bem calmo. Vale a pena conhecê-la. Cozumel também.
A praia é pública. Normalmente não há muito controle sobre quem entra ou sai dos hotéis, então na teoria você pode tentar entrar por algum deles. O mar em frente ao JW pode ser calmo ou mais forte, depende do dia. Eu não iria para outro local da Zona Hotelera apenas por causa do mar.
Playa del Carmen tem o mar bem calmo. Vale a pena conhecê-la. Cozumel também.
- giubem Mensagens: 132
Obrigado pela resposta.
Veja minha situação: eu fiz reserva para Fev. no Hotel Riu Cancun ( km 9, all inclusive, U$275 a diária). Dias depois consegui uma reserva no JW Marriot ( U$199 a diária c/café da manhã e internet, de frente p/o mar). Estou tentando cancelar a reserva no Riu Cancun por email, mas eles não responderam a nenhum dos 5 emails enviados. Aí surgiu a questão em relação ao mar ser mais calmo em frente ao Riu. Não sei o que fazer!
Giuliano.
Veja minha situação: eu fiz reserva para Fev. no Hotel Riu Cancun ( km 9, all inclusive, U$275 a diária). Dias depois consegui uma reserva no JW Marriot ( U$199 a diária c/café da manhã e internet, de frente p/o mar). Estou tentando cancelar a reserva no Riu Cancun por email, mas eles não responderam a nenhum dos 5 emails enviados. Aí surgiu a questão em relação ao mar ser mais calmo em frente ao Riu. Não sei o que fazer!
Giuliano.
- falandodeviagem Mensagens: 19835 Administrador
Giuliano,
O custo/benefício do JW é bem melhor então. A questão do mar é pessoal. Eu não escolheria um hotel baseando-me se o mar é calmo ou não. Se estiver agitado tem a piscina de borda infinita.
A reserva do Riu foi feita on-line? Se foi, deve ter como cancelar on-line também. Senão tente ligar para o hotel. Mas já é um mau sinal essa tratamento que você está recebendo.
Essa é a vista que você terá do seu quarto. Repare que, neste dia, está calmo o mar.
O custo/benefício do JW é bem melhor então. A questão do mar é pessoal. Eu não escolheria um hotel baseando-me se o mar é calmo ou não. Se estiver agitado tem a piscina de borda infinita.
A reserva do Riu foi feita on-line? Se foi, deve ter como cancelar on-line também. Senão tente ligar para o hotel. Mas já é um mau sinal essa tratamento que você está recebendo.
Essa é a vista que você terá do seu quarto. Repare que, neste dia, está calmo o mar.
- giubem Mensagens: 132
Que vista maravilhosa!!
Eu quero ficar no JW Marriot, mas tenho que convencer minha esposa.
Qto a reserva do Riu, acho que vou ter que ligar para o hotel para cancelar. Mas, como vc disse, é mau sinal!
Obrigado pelas informações.
Giuliano.
Eu quero ficar no JW Marriot, mas tenho que convencer minha esposa.
Qto a reserva do Riu, acho que vou ter que ligar para o hotel para cancelar. Mas, como vc disse, é mau sinal!
Obrigado pelas informações.
Giuliano.
- falandodeviagem Mensagens: 19835 Administrador
Não dá para comparar o Riu com o JW. É outro nível, que só entende quem conhece. O Marriott preza pela excelência e o padrão americano de atendimento é rigoroso e eficiente. E, no caso de problemas, resolvem tudo rapidamente. É o melhor segmento do Marriott. Acima dele só o Ritz-Carlton, que é uma divisão sepadara.
Essa foto foi tirada no final de novembro. As fotos do texto principal são de 2010.
Essa foto foi tirada no final de novembro. As fotos do texto principal são de 2010.
- giubem Mensagens: 132
Gabriel, recebi o seguinte email relacionado a minha reserva no JW Marriot cancun:
" We are pleased that you have chosen to "elevate your experience" while at the JW Marriott Cancun Resort and Spa by becoming a guest of our new Club 91.
Let me confirm your reservation:
Arrival on February 18th Departure on February 24th
Non smoking floor
The rate will be paid directly to the hotel ( 2 Adults & 2 children under 6 years old)
25% off on Spa treatments
25% off on Food and Beverage for any restaurant at JW Marriott.
We would like to insure that you have all of the information possible regarding Club 91 before your next visit. We have tried to answer some of the more frequently asked questions below.
What is Club 91?
Well, as you know, ... the pyramid.
We know that you are aware of the many upgraded amenities you will receive as a guest of Club 91 but to name a few:
Complimentary shuttle transportation from/to the airport (Minimum three nights stay)(*)
Personalized check-in and concierge services in Lounge at Club 91
Upgraded room key for identification purposes
Luxurious bathrobe and slippers in guest room
Access to Lounge at Club 91 featuring 5 daily food presentations
Preferred status reservations for dining, spa and golf through Lounge at Club 91 concierge staff
Preferred Spa reservations, complimentary access to 2nd floor of Spa
Variety of pillows to elevate your sleeping experience while at the resort
Checkout in the Lounge
You may contact us at [email protected] should you require vacation planning services or should you wish to go ahead and send us your flight information for your airport pickup.
In addition to above services, we also offer a “home away from home” family picture service. We will gladly place a family picture in your room prior to your arrival. If you would like to request this service, please attach the photo through email before you leave your home and send them to us.
Meanwhile, some important reminders about Club 91:
Club 91 is for up to two guests over 16 years of age per room. Any additional guests brought into the Lounge will incur a $50 daily membership fee.
Guests under 16 years of age must be accompanied by an adult when in the Lounge. Up to two children till 5 are free; children from 6 to 12 will have an extra charge of $25 per day. Children 13 and over will pay $50 a day.
**Rate will have 14 % additional per taxes**
Club 91 is not a concierge lounge or executive floor and is only available through Club rates.
Transportation is included for two guests over 16 years of age per room. Any additional guests will have to pay transportation fee directly to the transportation company (can be charged to guestroom). Up to two children under 6 will not have transportation charges. Guests must arrive in the same flight, minimum stay three nights. The transportation is a service that may be shared with some other guests.
Lounge hours of operation are from 7am - 10pm
Club 91 rooms are non-smoking and all located on the club floor. Should you require a smoking room, accessible room or lower floor room, etc., please let us know prior to arrival!
Thank you and we look forward to serving you in Club 91! "
Acredito que terei que pagar o mesmo valor que vc pagou em sua estadia para usufruir do Club 91 , correto?
Abs,
Giuliano.
" We are pleased that you have chosen to "elevate your experience" while at the JW Marriott Cancun Resort and Spa by becoming a guest of our new Club 91.
Let me confirm your reservation:
Arrival on February 18th Departure on February 24th
Non smoking floor
The rate will be paid directly to the hotel ( 2 Adults & 2 children under 6 years old)
25% off on Spa treatments
25% off on Food and Beverage for any restaurant at JW Marriott.
We would like to insure that you have all of the information possible regarding Club 91 before your next visit. We have tried to answer some of the more frequently asked questions below.
What is Club 91?
Well, as you know, ... the pyramid.
We know that you are aware of the many upgraded amenities you will receive as a guest of Club 91 but to name a few:
Complimentary shuttle transportation from/to the airport (Minimum three nights stay)(*)
Personalized check-in and concierge services in Lounge at Club 91
Upgraded room key for identification purposes
Luxurious bathrobe and slippers in guest room
Access to Lounge at Club 91 featuring 5 daily food presentations
Preferred status reservations for dining, spa and golf through Lounge at Club 91 concierge staff
Preferred Spa reservations, complimentary access to 2nd floor of Spa
Variety of pillows to elevate your sleeping experience while at the resort
Checkout in the Lounge
You may contact us at [email protected] should you require vacation planning services or should you wish to go ahead and send us your flight information for your airport pickup.
In addition to above services, we also offer a “home away from home” family picture service. We will gladly place a family picture in your room prior to your arrival. If you would like to request this service, please attach the photo through email before you leave your home and send them to us.
Meanwhile, some important reminders about Club 91:
Club 91 is for up to two guests over 16 years of age per room. Any additional guests brought into the Lounge will incur a $50 daily membership fee.
Guests under 16 years of age must be accompanied by an adult when in the Lounge. Up to two children till 5 are free; children from 6 to 12 will have an extra charge of $25 per day. Children 13 and over will pay $50 a day.
**Rate will have 14 % additional per taxes**
Club 91 is not a concierge lounge or executive floor and is only available through Club rates.
Transportation is included for two guests over 16 years of age per room. Any additional guests will have to pay transportation fee directly to the transportation company (can be charged to guestroom). Up to two children under 6 will not have transportation charges. Guests must arrive in the same flight, minimum stay three nights. The transportation is a service that may be shared with some other guests.
Lounge hours of operation are from 7am - 10pm
Club 91 rooms are non-smoking and all located on the club floor. Should you require a smoking room, accessible room or lower floor room, etc., please let us know prior to arrival!
Thank you and we look forward to serving you in Club 91! "
Acredito que terei que pagar o mesmo valor que vc pagou em sua estadia para usufruir do Club 91 , correto?
Abs,
Giuliano.
- falandodeviagem Mensagens: 19835 Administrador
Correto. Eu paguei por um dia o acesso, para conhecer. Não achei NADA válido.
- Ramon Mensagens: 5
Existe a seguinte promoção no pacote de diárias no hotel JW Marriott Cancun Resort & Spa: "Sand Dollars Package! 4th Night Free!, buy 3 nights get 4th free, 50 USD resort credit daily, see Rate Rules" - a Diária sai por 279 dolares
Você disse no tópico que se paga 25 dolares por pessoa por dia para ter acesso ao café da manhã do hotel, certo?
Então essa promoção é ótmia, porque você ficar três noites, ganha uma e ainda ganha um crédito de 50 dolares por dia pra usar no café da manhã de duas pessoas.
Nesse sentido, essa promoção é muito melhor do que essa:"Stay for Breakfast rate, includes breakfast for 2 adults and 2 children under 12" - a diária sai por 299 dolares
Será que isso tá certo?
Você disse no tópico que se paga 25 dolares por pessoa por dia para ter acesso ao café da manhã do hotel, certo?
Então essa promoção é ótmia, porque você ficar três noites, ganha uma e ainda ganha um crédito de 50 dolares por dia pra usar no café da manhã de duas pessoas.
Nesse sentido, essa promoção é muito melhor do que essa:"Stay for Breakfast rate, includes breakfast for 2 adults and 2 children under 12" - a diária sai por 299 dolares
Será que isso tá certo?
Booking.com
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